universellt

pepptalk till mig själv

Publicerad 2013-02-01 17:33:45 i Vardag

 
 
 
Nu känns det sådär lite tungt. Kanske för att jag jonglerar för många bollar samtidigt. Jag är chefredaktör för skoltidningen och trivs sjukt bra i rollen. Nu börjar tidningen lite smått få en form och jag ser fram emot finliret. Mycket av min tankeverksamhet går till just tidningsproduktionen. För det här är ju vad hela min gymnasietid egentligen kretsat kring. Dessa intensiva veckor som jag har framför mig till påsk.
 
När jag inte tänker på Frizon så går fortfarande bengalerna runt i huvudet på mig. Bangladesh gjorde ett sånt starkt intryck på mig psykiskt. Jag känner att jag fortfarande inte hunnit sortera alla insikter och formulera mina åsikter kring saker. Idag läste jag i tidningen om att elever från Hultsfred åker ner dit på söndag. Jag hoppas att de tar tillvara på chansen. Att de vågar slappna av och ta emot. För en vecka sedan höll jag och Amanda i en föreläsning om vår resa och vi har två till inplanerade den kommande månaden.
 
Kanske känns det tungt för att jag kommit hem vid klockan 17 större delen av veckan. Idag hade Hanna och jag ett fotojobb efter skolan. Vårt projektarbete, företaget PIXEL UF går jättebra. Vi har utvecklats massor. Om en och en halv månad ska vi på mässa. Tills dess ska vi göra en häftig monter. Företaget har även bokningar att se fram emot och en rätt tuff bokföring att göra.
 
Det som gör att livet känns mest tungt tror jag är att min uppkörning närmar sig. Med stormsteg. Teorin sitter jag med ofta och körningen går egentligen bra. Mitt problem är det där med att tro på sig själv. Inställningen. Jag måste börja tänka att jag kan köra bil. Att fan det kommer att gå. Mitt självförtroende är i en liten svacka och det är dags att sätta ner foten nu.
 
Nu är det iallafall helg. På bussen hem funderade jag över ifall jag skulle prioritera bort någonting av alla mina "måsten". Men samtidigt är allt jag gör saker som jag vill göra. Jag gör dem för att de är roliga. Det är bara när det blir för mycket på samma gång som det är tungt. Nu sitter jag i soffan med mjukisbyxorna på. Min miljövänliga studentmössa sitter peppande där den ska, på huvudet. Ikväll ska jag slappna av, köra bil och mysa med min familj. Jag ska se fram emot balen och tänka på hur fantastiskt bra jag är. (Jag tycker att fler borde tänka så!) Och på att jag tusan kan köra bil.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela