universellt

Måste man ha tråkigt?

Publicerad 2015-01-24 13:12:51 i Vardag

Sedan ett tag tillbaka har jag funderat kring vad jag har för mål just nu. Jag har alltid haft mycket mål i livet. Nu har jag inget specifikt jag siktar mot. 
 
Igår när jag pratade med en ny vän kom jag fram till någonting. 
 
Man måste ha tråkigt ibland. Det sägs ju så. Jag håller inte med. Jag håller inte med om att man behöver ha skitjobb och känna sig oinspirerad och trött för att sedan kunna göra det man verkligen vill. Jag tänker ta ett sabbatsår i höst och följa med Nils på hans utlandsstudier i Norge. Jag tänker resa till de där ställena jag alltid velat åka. Jag tänker sätta igång och göra det jag verkligen vill direkt. Jag följer hjärtat och hoppar på det jag känner för. 
 
Nu har jag börjat termin fyra på min utbildning. I vår går vi kursen varumärkesprofilering och vi ska göra en brand book. Vi ska ut på praktik i mars men jag vet inte på vilket företag jag hamnar än. Våren kommer väl gå fort och vara rolig, men sista året tänker jag vänta med. Att komma ut nyexaminerad som 21åring är inte vad jag vill just nu. 
 
Över jul och nyår var vi ute och reste. Såg flera öar i Thailand. Det var en underbar månad som gjorde att vi verkligen kunde slappna av. I somras arbetade jag på tre jobb och Nils körde skiftjobb med nätter. Därför kunde vi unna oss tre och en halv vecka av restaurangbesök, utflykter och upplevelser i paradiset nu. Trots att vi är studenter som lever på CSN. Vi valde att prioritera. 
 
Min morbror gick bort i november. För tidigt. Det är fortfarande väldigt jobbigt för mig att tänka på. Han betyder verkligen mycket för mig och det var skönt att få åka iväg för att smälta att det hade hänt. Jag har min bästa vän bredvid mig genom detta. Nils. 
 
Detta påminner mig om att man ska ta tillvara på vad livet har att erbjuda. Jag ser fram emot sommaren där bröllopsfotograferingarna redan börjat trilla in. Jag ser fram emot att göra mitt första bokslut i företaget för att se hur bra det gått första året. Jag ser fram emot många saker och tänker sätta upp många nya mål för 2015. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela