universellt

Årsresumé 2009

Publicerad 2010-01-02 14:45:45 i Vardag

Januari – Kristian Anntila konsert i Linköping.

Februari – Musikens månad – köpte IPod och gjorde mitt Spotifykonto. Jag var tidig! Min mormor fyllde 90 år och släkt hälsade på.

Mars – Praovecka i Stockholm – det gav mig insikten att Stockholm är min stad och dit ska jag en gång flytta. Earth Hour for the first time in my life. Gick in för det helhjärtat, kul!

April – Lilla Storebror blev vuxen.

Maj – Metropoldebut Melody Club.  

Juni – Adjö år åtta.

Juli – Härligt sommarlov. Michael Jackson lämnade jordelivet. Jag serverade på Sofies bröllop. Hultsfredsfestival. Köpte min systemkamera.

Augusti – Shoppade med min mormor en dag. Trevligt! Upptäckte ön Gotland. Svininfluensahysterin bröt ut i Sverige. Började nian. Var brudtärna/bröllopsfotograf på min kusins bröllop – med nackspärr!

September – Har bytt skåp i skolan. Fått förkärlek till Guacamole och till Mozzarella. Systemkameran var bortrest till Norge.

Oktober – Tappade min dator i golvet så den var på service. Den lilla kompaktkameran dog på kusinens bröllop så att den ersattes av en ny. Gick på gymnasieinfo och sånt. Vi målade om huset. Hade en veckas lov, min bror reste iväg till Turkiet. Jag var på Rookiefestivalen. Min mamma blev sjuk och inlagd. I slutet av oktober tappade jag min systemkamera. Otursmånaden?

November – Jag hade förkärlek till lockigt hår. Klara firade här hemma hos mig en mycket trevlig kväll. Jag var i Stockholm på gymnasiemässa, blev mest bara osäker på skola men mer säker på att jag ska till Stockholm – blir det inte när jag är 16 så blir det senare. Jag praoade på en Reklambyrå en vecka.

December – Mitt hår blev mörkt och kvällarna med det. Hela nian hade lussevaka. Det blev jullov, julafton och nyårsafton. Får hoppas att systemkameran kommer hem i början av 2010, nu har den varit på service i 2 månader!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela