universellt

Fjällresan

Publicerad 2011-12-05 17:55:28 i Vardag

Jag har haft helt underbara dagar. Det hände alldeles lagom mycket. Åkte buss upp till Sälen i torsdags. Resan gick bra med filmer och godis. På fredagen åkte vi skidor. Äntligen fick jag testa de nya skidorna och pjäxorna. Solsken och snö. Pjäxorna var jättebra och skidorna kommer jag säkerligen vänja mig vid. De är en liten utmaning eftersom nivån höjts ett snäpp.

Vi hade gångavstånd från vår stuga till Experium, ett stort äventyrsbad och aktivitetscenter med bowling och grejer. Badet ligger lätt på topp tre listan av bästa saker på resan. Volleyboll i vattnet, tåg i rutschkanorna, utomhuspool och surfingstimulator.

Igårkväll kom vi hem igen. Trots att jag sovit som en liten gris, typ slocknat vid 21 varje kväll så var jag trött men nöjd. Det är otroligt hur skönt det var att åka iväg utan dator med facebook, utan skolan och läxor och utan kalendern. Jag släppte allt och det var gött.

Nu är man tillbaka i gråa vardagen. Gått i skolan och varit hos tandläkaren idag. När jag kom hem gjorde jag knäck och nu ska jag ta tag i matten eftersom jag har prov imorgon.

Snart är det tusan jul. Jag har inte inhandlat en enda julklapp. MEN IDAG VAKNADE VI UPP TILL FÖRSTA SNÖN I ÖSTERGÖTLAND/SMÅLAND!! Det finns hopp för att julkänslan kommer hit också.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela