universellt

hemma

Publicerad 2011-11-09 10:32:37 i Vardag

Två dagar efter lovet har gått. Två tunga dagar. I måndags fotograferade jag luciakandidaterna för skolan och redovisade min muntliga bokredovisning. Det gick väl förvisso bra, men helt slut blir man ändå när man är såhär förkyld.

Igår efter skolan åkte jag, Nils och mamma till Västervik. Det var prisutdelning i en novelltävling jag deltagit i. Jag kom tvåa! Gött. Jag vann 500kr på bokia. Så nu har jag på bara ett halvår vunnit två presentkort på 500kr bara tackvare ord.

Vi kollade även efter skidor, pjäxor och skidkläder. Det ser ut som att det börjar klara ut sig. Ett par ganska hårda nordica pjäxor och ett par lite mer avancerade atomicskidor. Jacka har jag ännu inte bestämt mig för. Det är så svårt att välja färg för jag vill ju ha något som jag inte kommer tröttna på efter en säsong. Men kanske en typ mörk jeansblå jacka eller en vit eller en svart men det tror jag inte. Eller kanske en röd? Inte rosa iallafall.

Idag bestämde jag mig för att stanna hemma ifrån skolan. Jag klev upp med Nils och såg honom åka iväg med bussen men det är lika bra att jag är hemma och försöker bli frisk. Visst, jag missar en del men hellre det än att låta hostan och förkylningen hänga på fram till jul! Utan vila så försvinner det ju inte.

Så idag hade jag tänkt börja på min novell till svenskan. Tema längtan. Sedan så har jag också börjat läsa en ny bok. Min mammas kompis har skrivit den här i Tuna. Heartfulness heter den. Kanske lite flummigt med allt "hitta närvaro och dig själv" men ändå kul att läsa. En dag kanske mitt namn pryder en bokrygg, vem vet? ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela